
Formirana Mreža Mladi za bolje medije
Suprotno ustaljenim navikama u praćenju medijskih sadržaja, mlađe generacije drugačije artikulišu svoje interese i očekivanja od medija. Istraživanja koja su urađena u okviru projekta Mladi za bolje medije, koji finansira Evropska unija, a provode udruženje „Ja bih u EU“ i Mediacentar Sarajevo, pokazala su da mladi u BiH u velikom broju ne prate tradicionalne medije, nisu zadovoljni sadržajem koji oni nude, te sadržaj mahom traže na internetu i društvenim mrežama[1] Upravo tim i sličnim pitanjima bavi se Mreža Mladi za bolje medije neformalna grupa, nastala unutar istoimenog projekta. Prvi sastanci mreže održani su 19 i 20. aprila. Razgovaralo se o unapređenju medijskih sadržaja, medijskoj pismenosti a mladi članovi mreže su napisali otvoreno pismo urednicima, medijima, institucijama i građanima povodom 3. maja – Svjetskog dana slobode medija.
Rijad Ahmetović, predstavnik Vijeća mladih Kantona Sarajevo
„Bilo mi je apsolutno zadovoljstvo prisustvovati na ovako produktivnom sastanku Mreže Mladi za bolje medije. Uz prisustvo kolega koji imaju dugoročno iskustvo u novinarstvu, imali smo priliku da damo svoje viđenje mnogih tema i naučimo dosta o medijima i načinu na koji funkcionišu. Zajedničkim radom uspjeli smo napisati pismo koje će se poslati svim medijskim kućama i relevantnim institucijama na međunarodni Dan slobode medija. U sklopu pisma, mladi ljudi su imali priliku iskazati i predstaviti probleme koje svakodnevno uočavamo i podržati nezavisnost medija i slobodu govora. Nemam sumnje da će ova novoformirana mreža biti veliki korak naprijed za unaprijeđenje standarda u medijima. Slobodno društvo zahtjeva slobodan medij“, istakao je Rijad Ahmetović koji se mreži mladih pridružio ispred Vijeća mladih Kantona Sarajevo. Pored pisanja pisma, mladi su diskutovali o medijskim sadržajima koje prate i o sadržaju koji im nedostaje u medijskog prostoru. Također, istakli su da je razlog udaljavanja mladih od tradicionalnih medija prije svega način na koji oni plasiraju svoj sadržaj. Programska struktura nije fleksibilna, i mediji ne prikazuju pitanja mladih onako kako bi oni željeli.
Učesnici prvog sastanka Mreže mladih za bolje medije
Međutim, dobar primjer u praksi je serijal Moj CV – Moj Instagram čiji je kreator Meho Čavčić na platformi www.hocu.ba “Ponudio sam nešto drugačije i mislim da je to razlog zbog kojeg je članak čitan. Kreirao sam simbiozu između društvenih mreža, na kojima mladi provode najviše vremena i klasičnog teksta/intervjua i mladima ponudio sadržaj koji je zanimljiv, drugačiji i s ponosom mogu reči jedan od najčitanijih na našoj platformi. Moj Instagram- Moj CV je odličan primjer i dokaz da uz malo kretivnosti može da se napravi super priča koja interesuje mlade,” rekao je Meho Čavčić. Pored toga što se Mreža Mladi za bolje medije zalaže za zaštitu medijskih sloboda, radi i na ostvarivanju bolje konekcije između mladih i novinara kao i zagovaranju za medijsku i informacijsku pismenost koja omogućava mladima da razviju kritičko razmišljanje prema medijskom sadržaju.
Ako i ti želiš da budeš dio mreže mladih, možeš se registrovati putem linka.
[1] Izvor Istraživanje- MLADI ZA BOLJE MEDIJE -Stavovi, navike i potrebe mladih za medijskim sadržajima u BiH